vineri, ianuarie 04, 2013




Am aflat de moartea lui Sergiu Nicolaescu si am zambit. "A scapat de aici" mi-am spus. A fost primul lucru care mi-a venit in minte si asta pentru ca fiind contemporan cu dansul am trait alaturi de el ca si de alti mari constructori care s-au stins.

Criticile si laudele fata de opera domniei sale le-am adresat pe vremea cand traia, atat in forul meu interior cat si intre prieteni. Acum imi venea in minte repetitiv aceasi propozitie: "a scapat de aici".

Nu aveam idee insa cat de inarcat de sens avea sa se dovedeasca acest gand, incepand chiar cu ziua disparitiei maestrului.

A devenit prin sargul unor comentatori inepti fost securist sau tradator, oricum personaj obscur devreme ce si-a dorit sa fie incinerat calcand peste dogmele Bisericii nimanui si a nimic, amenintat cu darea in judecata pentru drepturile de autor ale penibilului Covaci, si insultator pentru opinia publica prin apelul la decenta al familiei: adica sa stea el asa cu sicriul inchis cand gloata vroia sa se holbeze??? Pai cum sa-si permita un asa afront?? Ea, gloata, a ajuns sa fie indignata ca nu s-a putut inghesui pe langa cosciug trebuind sa intre in ordine la Cercul Militar... Adica sa astepte ea, gloata, si apoi sa fie privata de spectacolul belitului de ochi? Unii au concluzionat ca raposatul merita o "inmormantare  crestineasca" indiferent de ultimele dorinte ale acestuia, altii i-au pus la stalpul infamiei sotia suspectata ca abia asteapta sa-i toace averea, ca nu l-a iubit dar l-a luat din interes ceea ce explica sustragerea din fata unei confruntari cu posibili urmasi...

Chiar daca pentru multi Sergiu Nicolaescu a murit, pentru mine, el doar a scapat de aici...


P.S.   Pentru cei care vor avea vreo nedumerire asupra sintagmei" Bisericii nimanui si a nimic", cred ca cine da bilete de intrare  in constiinta poporului roman, in mod sigur are nevoie de abonament la institutiile ce vegheaza sanatatea mentala a celor care le trec pragul: "Pentru a pastra renumele lui Sergiu Nicolaescu in constiinta poporului roman in majoritate ortodox, Arhiepiscopia Bucurestilor a facut apel catre familia marelui regizor sa-l inmormanteze crestineste ..."

2 comentarii:

szusszanás spunea...

de cand l-ai postat tot imi vine sa comentez,si am patit ca niciodata:nu-mi veneau cuvinte. ca sa-mi dau seama ca nu exista cuvinte in plus de ceea ce ai scris sau nici macar nu ai scris, dar l-ai transmis.

iosif dragu spunea...

Multumesc pentru aprecieri; am dorit sa mai adaug si alte articole ca o reactie la mizeria deversata in presa in zilele ce au urmat postarii mele... Nu am facut-o din acelasi motiv: nu mai aveam nimic in plus de scris. Chiar daca ma umpleau revolta si dezgustul, nu ma puteam elibera de ele intr-un mod care sa respecte apelul la decenta al familiei lui Sergiu Nicolaescu. Din acelasi motiv am renuntat la a mai da un titlu postarii mele. Si cred ca am facut bine. O zi buna iti doresc!