vineri, noiembrie 07, 2014

Intre limite

foto: http://vreaupresedinte.gandul.info/news/cozi-de-sute-de-oameni-la-sectiile-de-votare-diaspora-si-studentii-asteapta-ore-intregi-sa-voteze-13485720

Am fost observator la circul primului tur al alegerilor prezidentiale... Observator, intrucat nu am votat, ramanand credincios crezului care m-a ghidat in ultimii ani: sa nu ma prostituez de dragul confortului imaginar de a face parte dintr-o tabara sau alta.

Daca as merge la vot, daca mi-as pune intrebarea ce anume ar trebui sa se intample pentru a merge la vot, raspunsul ar fi destul de simplu: ar trebui sa-mi spuna cineva avizat (cunoscator) ce anume contine contractul semnat de Romania la intrarea in UE si, de asemenea, cine este stapanul BNR...

Atata timp cat spatiul de manevra al economiei Romaniei este extrem de limitat si directia ei este trasata evident descendent, a opta intre un politician sau altul care evident ca sunt marionete ale realilor decidenti, aceasta optiune care mi se baga sub nas la 5 ani, este cel putin obositoare, daca nu chiar idioata.

Aproape totul a fost concesionat, vandut, "privatizat" intr-un trend constant al ultimilor 25 de ani.
Acum poate fi ales si Jesus ca lucrurile nu au cum sa se schimbe, mai ales cand toti candidatii isi manifesta exuberanta idioata de a continua "integrarea noastra europeana"!

Ma doare imbecilitatea celor care considera ca Romania este scindata dupa preferintele electoratului, intre Ardeal si restul tarii si ma scoate din pepeni ticalosia cu care se confunda preferintele de stil ale ardelenilor, moldovenilor, muntenilor, cu valorile comune pe care le impartasim...
Da, ardelenilor le place fatada de seriozitate la fel de mult cum celorlalti le place fatada de "descurcaret". Limba, obiceiurile, arhitectura folclorica sunt aceleasi, iar saracia displace tuturor!

La alegerile parlamentare am refuzat sa votez si mi-am atras criticile (ca sa ma exprim elegant) unora si altora. Astazi aceiasi votanti ai USL-ului de odinioara se inghesuie la vot si cer cu tarie sa voteze, ca doar este dreptul lor constitutional! Curat constitutional si ineficient, as adauga... sunt aceiasi care au votat "Cheia", care au votat "alianta DA", care au votat "Trandafirul"....

Sunt uitate tradarile, divorturile si amantlacurile partidelor care s-au imperecheat intre ele intr-o orgie puturoasa si jilava. Este uitat faptul ca fara sustinere politica nici un candidat nu ar mai valora ceva (sintagma "i s-a retras sprijinul politic" va spune ceva?), este uitat esecul de un sfert de veac al "clasei politice". Cineva (nu stim cine) a numit niste candidati, noi zbang, hat, zvarrr cu votul! "Dintre doua rele, sa alegem raul cel mai mic..."uitand ca votul reprezinta increderea in acea persoana si nu resemnarea in fata fatalitatii; iar daca nu ai in cine sa ai incredere, atunci nu te increzi...

Ca am fost vanduti, am inteles demult... Dar sa ma inghesui din cinci in cinci ani (sau din patru in patru) doar ca sa dau legitimitate imposturii si mediocritatii, este prea mult!
Initial am vrut sa-mi intitulez postarea "votu' si prostu'", dar as fi gresit. Nu am de ce sa jignesc pe nimeni pentru ca refuza sa se desprinda de o speranta, credinta, iluzie.. Daca aceasta iluzie ii ajuta sa se mentina pe linia de plutire, sa nu o ia razna, este bine ca o au! 
Si asta pentru ca schimbarile vin atunci cand suntem pregatiti pentru ele...


Niciun comentariu: