marți, noiembrie 11, 2014

De la stanga la dreapta sau... neantul credintei

Astazi lumea mea interioara s-a mistuit, s-a prabusit, s-a "hurluit" - intr-un cuvant, s-a dus pe sula!

Aflu la ceas de seara pe cand luminile se aprind si gainile incep a motai intru duh, aflu deci ca intreaga mea copilarie s-a desfasurat sub semnul ereziei! Bomba, soc si groaza! Semnul crucii se face de la stanga spre dreapta aflu de la preotii Visarion, Agathon si Ilarion Ciobuta.

 foto: Facebook via Sorin Moldovan 

De ce au acelasi nume, nu stiu! Or fi frati sau casatoriti, mai bine sa nu ma gandesc ca erezia, simt eu, iar imi da tarcoale...
Revenind, cei "trei in unul" (Doamne iarta-ma!) ne spun ca firesc este sa ne inchinam de la stanga la dreapta dupa cum si votam sau invers, ma rog... Deci eu, in copilaria mea eretica facand invers, pacatuiam si eram asemenea "maleahilor care se inchina pe invers, la ispita Satanei!". Cuprins de groaza am cautat sprijin la amintirile legate de parinti, nasi, preoti din parohia pe care o frecventam si TOTI, dar TOTI, isi faceau cruce in acelasi fel eretic, de la dreapta spre stanga!

Simtind cum mi se face rece in spate, caut cu infrigurare in "Lumea credintei" unde parintele Leontie ne explica pe scurt cum se face cruce in Biserica Ortodoxa. Citez: "Degetele împreunate ating mai întâi fruntea – pentru a sfinti mintea – apoi buricul – pentru a sfinti simturile, apoi umarul drept si umarul stâng – pentru a sfinti puterea trupului."
Deci si parintele Leontie este cuprins de erezie se pare, alaturi de multi altii care spun acelasi lucru sau inchinarea o fi altceva decat facutul semnului crucii...
Coplesit si distrus in fata neantului spiritual ce parea sa ma inghita, realizez ce anume doreau sa ne transmita cei trei "parinti": ca daca o cere candidatul, si inchinarea se face altfel decat pana acum sau altfel spus semnul crucii se poate face de la dreapta la stanga sau de la stanga la dreapta, in functie de candidatul caruia ii dai votul, de dreapta sau de stanga, dupa cum este!
Sau privind din perspectiva propagandistului, pardon, preotului, adica vazut din fata, dreapta devine stanga si stanga devine dreapta asemeni imaginii in oglinda! Asta trebuie sa fie! Probabil asa se explica si exercitiul votarii ce se desfasoara in manastire, ca oamenii obisnuiti cu inchinarea de la dreapta la stanga sa nu puna stampila aiurea si in obisnuinta propriei perspective sa nu cada in pacat...

La toate s-au gandit, ca niste adevarati pastori de turma, ca doar ea, turma, are de votat!

As adauga "asa sa le ajute Dumnezeu!", da' nu stiu de ce, suna a blestem...






Niciun comentariu: